Utbildning

För att lära sig mer om styrelseuppdrag kan det vara lämpligt att gå en kurs eller anordna en studiecirkel i föreningskunskap. Med föreningskunskap brukar man mena den kunskap om de regler, traditioner och praxis om hur en ideell förening fungerar. Denna kunskap omfattar hur beslut tas i en ideell förening, styrelsens mandat och ansvar och medlemmarnas rättigheter och skyldigheter. Denna kunskap har växt fram under en lång tid och ska inte betraktas som statisk utan en kunskap som är i förändring.

http://www.ideas-frescas.es/?melexa=grafic-forex-live&19d=81 grafic forex live

Många av studieförbunden anordnar studiecirklar i föreningskunskap. Ofta finns det möjlighet för den enskilda föreningen att anordna en studiecirkel och få tillgång till de resurser som studieförbunden har. Kontakta därför ert studieförbund för mer information:

binaire opties iex

Arbetarnas bildningsförbund

binary options forex hedging

Studieförbundet Bilda

opzioni binarie su oro

Folkuniversitetet

buy Seroquel online now

Ibn Rushd studieförbund

migliori programmi trading on line

Nykterhetsrörelsernas Bildningsförbund

binär optionen wiki

Sensus

binaire optiehandel

SISU Idrottsutbildarna

Studiefrämjandet

speedbot trading Studieförbundet Medborgarskolan

iq options отзывы Studieförbundet Vuxenskolan

strategia opzioni binarie 120 secondi Det finns även en hel del skrivna böcker i ämnet, här är ett urval:

Var Köpa Inderal Henriksson, Jan, 1984. Föreningskunskap. Ljunby: Colego.

iqoption opinion Larsson, Uno, 1995, 4:e uppl. Stora föreningshandboken. Stockholm: LT.

trading stocks online philippines Larsson, Uno, 1994, 4:e uppl. Lilla föreningshandboken. Stockholm: LT.

opzioni binarie di banc de binary Nilsson, Rune, 2006. Ideell förening: bilda, styra & utveckla! Borlänge: Björnen.

www opzionibinarie com Olander, Håkan, 1999. Stora föreningshandboken. Stockholm: Hjalmarson och Högberg.